| | | | | | | | BACKSTAGE Focus Aarde | |
Neem deel met je leerlingen en hun GIP aan de Prijs focus Aarde. Focus Aarde bekroont de beste geïntegreerde proeven (GIP) en vakoverschrijdende groepsprojecten (BuSO en CDO) die de aarde, de ruimte of de relatie mens-aarde tot onderwerp hebben, gezien vanuit wetenschappelijke, technische, kunstzinnige, ecologische, sociaal-geografisch of kosmologische hoek.
Alle info via www.focusaarde.be
|
| | | | BACKSTAGE Bedrijvendag leerkrachten | |
Op 13 november 2013 organiseert Vlajo de bedrijvendag voor leerkrachten.
De tweejaarlijkse Vlajo Bedrijvendag voor Leerkrachten heeft een ijzersterk concept. In elke onderneming is er eerst een bedrijfsvoorstelling voorzien, een rondleiding in het bedrijf en een informele babbel met de bedrijfsleider. Meer info.
|
| | | | | | | | | | BACKSTAGE Unizo Vakmansroute | |
Op dinsdag 25 februari 2014 organiseert de UNIZO Stichting Onderwijs &
Ondernemen voor de zevende maal
de Onderwijsvakmansroute.
Leerlingen van de derde graad van het basisonderwijs en jongeren uit het secundair onderwijs gaan
die dag op bedrijfsbezoek. Onder het motto ‘Ontdek hoe cool een vak is’ maken
jongeren heel concreet kennis met technische en technologische beroepen.
Wilt u ook deelnemen aan de
Onderwijsvakmansroute op 25 februari 2014?
|
| | | | BACKSTAGE First Lego League | |
Technisch geschoolde medewerkers zijn moeilijk te vinden. Het is dan ook van cruciaal belang om leerlingen en hun ouders te enthousiasmeren voor studierichtingen met wetenschappen en techniek.
De First Lego League, een wedstrijd waaraan elk jaar meer dan 200.000 jongeren deelnemen, laat jongeren op een speelse manier in contact komen met wetenschappen en techniek. Voor de eerste keer vindt de FLL dit jaar ook plaats in onze provincie.
Een team bestaat uit 4 tot 10 kinderen van 9 tot en met 14 jaar. Teams bereiden zich 8 weken voor op de tornooidag op zaterdag 16 november bij Vives in Kortrijk. Op die dag bouwt elk team een Lego-robot. Die moet een vooraf bekend hindernissenparcours afleggen.
|
| | | | | | | | | |
|