| | | | | | | | ALGEMEEN RTC Fijne feestdagen! | |
RTC gaat er even tussenuit van 23 december tot 2 januari.
We willen je graag bedanken voor de fijne samenwerking in 2017 en kijken ernaar uit om samen met jou te sleutelen aan 2018.
Prettige feestdagen!
|
| | | | ALGEMEEN RTC Jaarverslag 2016-2017 | |
Aan het eind van het kalenderjaar blikken we gewoontegetrouw terug op wat we het afgelopen schooljaar gerealiseerd hebben.
Benieuwd hoe RTC West-Vlaanderen het afgelopen schooljaar invulling gegeven heeft aan zijn opdracht om onderwijs en arbeidsmarkt met elkaar te verbinden?
Je leest alle details in ons jaarverslag.
|
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | AUTO Wedstrijd Gouden Sleutelhanger | |
Dit jaar organiseert TRAXIO de 49ste editie van de bekende wedstrijd “Gouden Autosleutelhanger”.
Het eerste deel van de wedstrijd zal nog steeds vrij traditioneel verlopen met de theorie- en de praktijkproeven, toegespitst op echte situaties in de moderne autotechnologie. De eindresultaten van deze proeven leiden tot een eerste klassement met een reeks prijzen.
Dan volgt de finale waarbij de beste vier kandidaten zich met elkaar meten in een speciale proef op de voertuigen. In deze editie van de Gouden Sleutelhanger geeft Traxio de hele klas de kans om samen met hun leerkracht deel te nemen aan een speciale workshop over hybride voertuigen.
Meer info
|
| | | | |
| | | | | | | | HOUT Opleidingen voor de aspirant-houtbewerker | |
Er zijn voor dit schooljaar nog plaatsen vrij voor de opleidingen
- CE-markering i.s.m. Woodwize, en
- Verwerken van kunststof i.s.m. Engels Design and Decoration.
Mis dit mooie aanbod niet!
|
| | | | |
| | | | | | | | MECHANICA SMC Education website | |
SMC heeft een nieuwe website ontwikkeld waarmee het zich specifiek richt tot het onderwijs.
Benieuwd naar cursussen en het didactisch aanbod van SMC? Ontdek de mogelijkheden: www.smceducation.be
|
| | | | MECHANICA TechnoTielt - Beleef kunststoffen en textiel | |
BELEEF kunststoffen en textiel met jullie derde graad. Meer dan 40 bedrijven en opleidingspartners slaan de handen in elkaar voor de 3de editie van TechnoTielt.
Op vrijdagvoormiddag 9 februari 2018 wordt de 3de graad secundair onderwijs uitgenodigd voor een educatief en actief programma.
Meer info & programma
|
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | BACKSTAGE Leerkrachten laten zich gratis vervangen tijdens hun bedrijfsstage | |
Wil je als leerkracht ook ervaren hoe het er echt aan toegaat in een beroep waarop je je leerlingen dagelijks voorbereidt? Dat kan!
Elke leerkracht kan een bedrijfsstage volgen, ook op eigen initiatief, maar altijd met de toestemming van de directie.
En terwijl jij op stage bent, zitten je leerlingen niet zonder les. Een docent van Syntra biedt je leerlingen een zinvolle activiteit aan tijdens je afwezigheid, bv. rond ondernemingszin.
|
| | | | BACKSTAGE Gezocht: toekomstmakers voor onderwijs | |
Wil jij mee timmeren aan het onderwijs van de toekomst? Dan heb je tot 10 januari 2018 tijd om je plek op het podium te reserveren, een plek voor jouw idee. Het Mysterie van Onderwijs wil jouw initiatief alle kansen geven.
Ben je ondernemer, leerkracht, filosoof, kunstenaar? Iedereen is welkom. Je innovatief idee mag elk aspect van onderwijs ten goede komen: leren, leven, evalueren, participeren,…
Op 28 februari 2018 worden de projecten voorgesteld aan een publiek van jongeren, ondernemers, beleidsmarkers en onderwijsmensen.
|
| | | | | | | | | | BACKSTAGE Oproep: experimenteren met flexibele leertrajecten | |
De Koning Boudewijnstichting wil leerkrachten, scholen en andere actoren stimuleren om te experimenteren met flexibele leertrajecten.
Vlaamse scholen zien steeds meer diversiteit in hun leerlingenpopulatie. Niet enkel op het vlak van levensbeschouwing en etniciteit, maar ook op het vlak van sociale achtergrond en lichamelijke en cognitieve mogelijkheden. Flexibele leertrajecten maken het mogelijk om het onderwijs beter af te stemmen op de noden, talenten, interesses en competenties van leerlingen.
Dien vóór 16 januari 2018 je dossier in en maak kans op financiële steun tot 3.000 euro om je experiment uit te voeren.
|
| | | | |
|