| | | | | | | | BACKSTAGE Discover Metal-Alliance.be Award | |
Van 22 tot en met 24 maart 2017 vindt MTMS 2017, de technologiebeurs voor de bewerking en transformatie van materialen, plaats in Brussel. Er zijn nog enkele plaatsen voor de Discover Metal-Alliance.be Award, een ontdekkingstocht voor technische leerlingen.
Lees meer
|
| | | | BACKSTAGE Onderwijsbeurs Tools4Schools | |
Op woensdag 5 april kunnen leerkrachten van het kleuter- t.e.m. de eerste graad van het secundair onderwijs kennis maken met boeiende leerstrategieën en de nieuwste educatieve materialen op de Tools4Schools-onderwijsbeurs in Kortrijk Xpo.
Lees meer
|
| | | | | | | | | | BACKSTAGE Veranderwijs.nu - lanceringsevenement | |
Op 29 maart 2017 wordt Veranderwijs.nu gelanceerd, een platform dat enthousiaste pioniers samenbrengt en inspireert om innovatieve antwoorden te formuleren op de vele veranderingen in het onderwijslandschap. Maak kennis met Veranderwijs.nu op het lanceringsevenement.
Lees meer
|
| | | | BACKSTAGE Beroepen in cijfers | |
VDAB lanceerde "Beroepen in cijfers", een handig instrument voor wie op zoek is naar arbeidsmarktinfo over specifieke beroepen. Vacaturecijfers, info over knelpuntkarakter, ... worden gebundeld in een gebruiksvriendelijke interface met kaarten en interactieve grafieken.
Lees meer
|
| | | | | | | | | | BACKSTAGE Soft skills en jongeren, niet voor softies! | |
Jongeren klaarstomen voor de arbeidsmarkt, het blijft een uitdaging. Om de soft skills van jongeren en de verwachtingen van werkgevers hierover beter op elkaar af te stemmen, ontwikkelde het Vormingsfons voor Uitzendkrachten (VFU) een online tool op maat van jongeren. Test de tool zelf uit op het VFU-event in Gent op 24 april 2017.
Meer info en inschrijven
|
| | | | BACKSTAGE Bereid je leerlingen voor op de arbeidsmarkt | |
Op het einde van het schooljaar zetten heel wat jongeren hun eerste stappen op de arbeidsmarkt. VDAB ondersteunt onderwijsprofessionals in 4 trainingssessies om deze jongeren hierop goed voor te bereiden. Benieuwd naar de inhoud van de modules?
Lees meer
|
| | | | | | | | | |
|